Als een organisatie nieuwe tools en technieken inzet om werkprocessen voor werknemers makkelijker en sneller te maken, blijkt in de praktijk vaak dat dit niet leidt tot het gewenste resultaat. 15% van de werknemers vindt zelfs dat het juist meer werk oplevert en minder dan de helft (46%) vindt dat het er daadwerkelijk aan bijdraagt dat werkprocessen makkelijker en sneller kunnen worden uitgevoerd.
Vaak komt dit doordat werknemers niet goed begeleid worden in de overstap naar nieuwe technieken en tools. Ze moeten zelf uitzoeken hoe alles werkt en dit is niet voor iedereen even makkelijk. 14% van de medewerkers ervaart zelfs negatieve consequenties voor het werk of hun gezondheid!
Door werknemers een Training op maat aan te bieden met eventuele aanvullende services zoals Quick Starts en/of een Helpdesk, zullen ze voorbereid zijn op de veranderingen en leren ze de nieuwe tools goed te gebruiken. Vervolgens kunnen ze zelf ervaren dat de werkprocessen efficiënter en makkelijker zijn geworden.
Dit proces hoef je als organisatie niet alleen te doen. Wij als ThemaTeam hebben veel ervaring bij het begeleiden van bedrijven naar nieuwe manieren van werken. Wil je meer weten over hoe wij jou kunnen helpen? Neem dan contact met ons op.
Comments