top of page

Wat is Microsoft Viva en welke onderdelen bevat het?

Tegenwoordig is het steeds normaler dat er vanaf verschillende plekken gewerkt wordt. Hier komt wel bij kijken dat het steeds moeilijker is om verbonden te blijven met de werkvloer. Dit is waar Microsoft Viva bij kan helpen. Microsoft Viva is een tool om alle communicatie, kennis, leermiddelen en inzichten van een bedrijf bijeen te halen. Dit zorgt ervoor dat er een centrale plek ontstaat waar werknemers kennis en inzichten met elkaar kunnen delen.

Microsoft Viva is een soort digitale werkomgeving wat bestaat uit vier onderdelen.




Microsoft Viva Learning

Learning stelt werknemers in staat om bepaalde dingen te leren die specifiek voor de werknemer zijn samengesteld. Deze informatie wordt via AI (Artificial Intelligence) speciaal voor de werknemers geselecteerd.

Microsoft Viva Connections

Connections stelt werknemers in staat om gemakkelijk in contact te komen met anderen. Op deze manier kan een bedrijf ook gemakkelijk informatie delen met zijn werknemers. Door connecties te maken met mensen binnen dezelfde functie wordt het ook gemakkelijker om contact te zoeken en vragen te stellen.

Microsoft Viva Insights

Het onderdeel Insights houdt zich bezig met de vitaliteit en productiviteit van de werknemers. Het geeft inzicht in het aantal effectieve werkuren van een werknemers en zal de werknemer ook helpen door aanbevelingen te doen om meer balans in de werkdag te krijgen. Deze informatie is ook voor managers te gebruiken om tijdens een thuiswerk situatie te kunnen zien of het goed gaat met de medewerkers.

Microsoft Viva Topics

Het onderdeel Topics zorgt ervoor dat kennis en expertise gemakkelijk gedeeld kan worden en geordend is. Hierdoor is alle informatie bij een onderdeel ook makkelijk terug te vinden en kunnen werknemers hier gemakkelijk van leren.


ThemaTeam | Advies en training

15 weergaven

Commentaires


bottom of page