top of page

Microsoft Viva als hulpmiddel bij het werken op afstand


Tijdens de coronacrisis hebben we allemaal de voordelen van hybride werken ondervonden en het is dan ook niet voor niks dat vele bedrijven en werknemers een voorstander zijn om (deels) hybride te blijven werken na de crisis.

Toch kampen werknemers ook met een aantal nadelige gevolgen van het hybride werken. Zo hebben medewerkers moeite om hun schema in balans te houden. Sommige werknemers zijn bang dat het lijkt alsof ze thuis weinig doen en maken hierdoor juist langere of intensievere dagen.

Daarnaast wordt ook het contact met collega’s gemist, het korte schakelen over een project of even een sociaal praatje bij de koffieautomaat, al deze dingen zorgen voor een verbinding met collega’s wat moeilijk is om tijdens het hybride werken te creëren.

Microsoft Viva is ontwikkeld om te helpen bij deze problemen. Microsoft Viva is zo gebouwd dat het met verschillende tools medewerkers kan helpen bij het werken op afstand. Microsoft Viva is een programma gericht op de medewerkers.

De insights tool houdt bijvoorbeeld bij hoe de planning eruitziet en doet aanbevelingen om de dag effectiever in te delen. Deze app zorgt ook dat er voldoende rust momentjes zijn zodat de werknemers niet overspannen raken.

Met Connections en Topics wordt het contact met collega’s versterkt. Het schakelen over een project of het kort samen een praatje maken met medewerkers van uw afdeling wordt met dank aan deze tools veel makkelijker gemaakt en hierdoor zullen medewerkers minder snel het gevoel hebben dat ze niet verbonden zijn met het bedrijf en hun collega’s.


ThemaTeam is al jaren bezig met de implementatie van hybride werken. Door het inzetten van trainingen, webinars en escape rooms, worden medewerkers meegenomen in de nieuwe manier van werken en communiceren. Met Viva Flash hebben wij een tool ontwikkeld die gericht is op de implementatie van Viva.

Meer weten over hoe jij Microsoft Viva kan inzetten binnen jouw organisatie?

5 weergaven
bottom of page