top of page

Samenwerking VodafoneZiggo met ThemaTeam bij de klant Centraal Boekhuis

Na oplevering van de nieuwe telefonie omgeving Teams Calling en Anywhere 365 Snapper door het projectteam VodafoneZiggo Cloud Services heeft ThemaTeam de gebruikerstrainingen mogen verzorgen.

De bevindingen vanuit het projectteam van zowel VodafoneZiggo, ThemaTeam én Centraal Broekhuis zijn gedeeld in een spraakmakend online interview.


Voorafgaand aan het interview heeft ThemaTeam interviewpakketjes laten bezorgen bij de deelnemers. De bontgekleurde items zoals kaartjes om quotes op te schrijven, stiften, tegeltjes tot aan gekleurde M&M’s zorgde al meteen voor een vrolijke stemming.

De aanleiding voor een nieuw telefoonsysteem was duidelijk: Een verouderd systeem met zeer omslachtige technische handelingen en een beperkt aantal functionaliteiten.

“Wat fijn dat je ook thuis het inzicht hebt wie van de collega’s is ingebeld of ingelogd in de groep en dat je aanvullende statistieken kan inzien via Snapper!”

Met de komst van de nieuwe systemen waren de voordelen al direct merkbaar. De flexibiliteit van het systeem, de inzichtelijke rapportages en de gebruiksvriendelijkheid worden door de Supervisors, Teammanagers en de Agents als zeer prettig ervaren en dragen bij aan een positieve werksfeer. Klanten merken een betere bereikbaarheid en duidelijke, actuele tekstboodschappen.

Training

De trainingen zijn door ThemaTeam verzorgd en is naar wens verlopen. Daarnaast heeft de inzet van een floorwalker vanuit ThemaTeam vanaf de live gang voor extra ondersteuning gezorgd. Het is fijn om de medewerkers op weg te helpen en hun vragen te beantwoorden. Als trainers en adoptie consultants herkennen wij de verschillende doelgroepen, verschillende mensen en spelen daarop in.

Communicatie over de verandering

Een Supervisor team heeft de medewerkers vanaf het begin geïnformeerd en op de hoogte gehouden over het project. Het oefenen in een testomgeving was deze keer technisch niet haalbaar vóór de livegang, maar is direct na de livegang gelukkig heel goed gegaan.

Welke vragen zijn het meest gesteld?

De meeste gingen over de techniek en het gebruik van de headsets in combinatie met Teams.


Het in- en uitloggen door middel van kleuren in Snapper, dat op de werkvloer inmiddels ‘toverbal’ wordt genoemd was in het begin onwennig waardoor collega’s niet goed bereikbaar waren. Dat gaat nu goed.

Wat waren de grappige momenten tijdens/na het project?

Wie ging de zware tegels tellen die moesten worden gelicht om er glasvezel onder te leggen of de keuze van dé telefoonstem. “Heb jij echt een mooie telefoonstem? Daar heb ik eigenlijk nooit zo op gelet. Bel me anders even!... Oh ja, je hebt inderdaad een mooie stem.”. En de trainer werd na de online training op de werkvloer gezien als een ‘bekende Nederlander’.


De drive en hulpvaardigheid van de medewerkers, de positieve sfeer en de fijne samenwerking met Vodafone Ziggo en ThemaTeam hebben bijgedragen aan de succesvolle implementatie van dit project bij Centraal Boekhuis.

bottom of page